I anledning af udstillingen Bad Timing inviterer Bikubenfondens Kunstsalon VISION og Den Frie til en aften i selskab med den prominente tyske billedkunstner Ulla von Brandenburg.
17:00-17:45 Performance: The Hidden Sides af Ulla von Brandenburg og Benoit Résillot
17:45-18:15 Ulla Von Brandenburg i samtale med Den Fries direktør, Marianne Torp
Ulla von Brandenburgs enorme tekstilværker er den strukturelle rygrad i Bad Timing. De griber ind i Den Fries ikoniske arkitektur og skaber andre rum i rummene. De midlertidige arkitektoniske mikrokosmos forstyrrer de hvide vægge og de forventninger, der er indlejret i udstillingsrummet. I disse rum i rum kan andre logikker af kropslige reaktioner på omgivelserne udfolde sig, uanset hvad udstillingsrummets sædvanlige sociale kontrakt i øvrigt giver mulighed for.
Nogle møder og sammenhænge afslører skjulte sider af vores identiteter, som vi ikke kender til eller føler os som herre over. Det kan afføde før-sproglige udvekslinger og gensidige efterligninger, hvor hengemte forskelle og forbindelser mellem os træder frem. Individet påvirker kollektivet, som igen former individet; en proces, der kan minde om et ritual, en slags dans.
Ulla von Brandenburg er en tysk kunstner bosiddende i Paris. Hendes arbejde er præget af en mangfoldighed af virkemidler og medier – installationer, film, akvareller, vægmalerier, collager og performances – som hun iscenesætter i forskellige udstillingsrum. Med gehør for scenografiens koder, informeret af skønlitteratur, kunstens og arkitekturens historie, såvel som psykoanalyse, spiritisme og magi, henter Brandenburg lige så meget fra esoteriske ritualer og ceremonier, som fra teatrets mekanismer til at udforske samfundets sociale strukturer.
Benoit Résillot er født i Paris og begyndte sin karriere som skuespiller. Han har arbejdet med opera, klassisk og samtidsteater, ofte som dramaturg eller medinstruktør. I 2012 startede Résillot sit samarbejde med Ulla von Brandenburg. De har samarbejdet om film, forestillinger og performances. Résillot underviser også i teatrets praksis og historie.